miércoles, 1 de octubre de 2008

Berga Santuari de Queralt

Ja fara uns cuant dies el Reymon (que per cert encara no se vem be com es que el conec!jajaja) hem va comentar que va obrir un petit forum amb la gent que coneixia per na quedant i na fen cosetes, esteu tots invitats! http://mountain-team.mejorforo.net/forum.htm i hem vaig decidir a fer una proposta pel 14 de setembre, vaig "organizar" un dia bastan complet. el torrent del forat negre a vallcebre, es un torrent per iniciacio i jo que mai habia fet un torrent amb aigua el vaig trobar perfecte, a mes a mes teniem al costat la nova via ferrata de les Roques d'en palomar una petita ferrata pero que estan treballant per allargarla i collons! si que ho sera de llarga cuan la tinguin feta i despres si quedaba temps podriem nar a escalar a Berga ja que ens venia de pas i si va donar temps! el xavalito ens va proposar un petit sector al santuari molt nou i per tant amb bona roca, vem pillar els bartulos i de cap:


Via Nº3: V+ No menrecordo de res en especial, nomes que no te R a l'ultima xapa hi ha un "mosqueto" cutre de ferreteria i en la penultima xapa un mallon que el vaig deixar per que esta molt be on esta. Despres ja ens vem animar:

Via Nº6: 6a La placa d'abaix es tot bastant romo si tires vem be de xapa a xapa, jo vaig nar lleugerament a la dreta i surt be, cuan arribes al desplomet i veus que la via esta molt ben asegurada ni to penses, jo vaig arribar fins un canto brutal que hi ha na pujant els peus i estirantme una mica i vaig remuntar el que pasa es que hi ha un esperonet i hem va fer quedarme en una posicio com si fos una granota, pero na buscant trobes per on anar i es fa be si tens bons braços. per mi esta ben posat el 6a

Tres setmanetes despres vem nar amb la judith al sectoret que hi ha desde el parking baixant cap a berga pel cami de les escales que son tot IV molt macos per iniciarse, com hem va comentar que ja li sortia els V i algun V+ de segona sense caure, li vaig proposar que anes de primera i s'en va sortir molt be, les dues primeres vias li vaig dir que les fes de segona i despres un cop sap com es que si vol de primera i efectivament les va tornar a pujar de primera sense gaires problemes i la tercera la va fer a vista! molt rebe! cada dos per tres hem deia d'anar algun lloc on jo pugues tibar una mica i al final vem nar aquest mateix sector:

Via Nº2: V Per mi si li posesin un + estaria be, pero al ser curteta li donem com a bo el V aixo si es com si fos una via de rocodrom hi han els cantos contats o vas per on toca o nanai de la xina.

Via Nº5: 6a+ Hem van comentar el dia anterior que vaig vindre que era 6b pero en les ressenyes que vaig trobar al blog d'en passarell http://skalada.wordpress.com/ li posen 6a+. Com que les xapes estan casi a cada metre decideixo acabar de rebentarme en aquesta, començo i va sortin mes o menys be, nomes hi han dos o tres punts mes dificils a destacar, pero la via es llarga i cada vegada mes vertical, m'enrecodo que en un lloc no vaig veure re de re i justamen alla no podia fer A0 per lo tant va tocar descansar mirar'ho be i al final anant probant no se com mo vaig montar i vaig continuar pujant fins a R. Per mi molt mes dificil que la Nº6 per lo tant li posaria 6b, pero clar al sortirme mes o menys be la resta de la via no se si no vaig veure per on tiraba pels pasos xungos, de moment li posarem 6b aixi hem dona mes motius per tornahi a tibar.

Cal destacar la roca que es bona ja que fa molt poc que ho han equipat i no surten ressenyades al llibre del bergueda i per lo tant no hi va molta gent. Habiam si algu s'anima anar i valorem els graus de les vies!

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Mercés pels comentaris i per opinar sobre els graus, tema tan tabú per raons que jo encara no entenc.

El 6a+/b està una mica mal xapat això fa que sembli? difícil. Igual es 6b, per mi cap problema.

M'alegra que us fosin útils les ressenyes

Records

Zaldyon dijo...

Gracies a tu i el teu blog fiera! que es un niu de informació fresca!

Com que jo tot just he fet el meu primer 6b aquest any, no puc valorar molt els graus pero es un punt de vista de un que fa poc grau, habiam si hi ha mes gent que opina i li podem colocar be el grau.
Aviam si ens veiem algun dia escalant!