lunes, 13 de octubre de 2008

Mal balç. La redescoberta

Avui que m'he despertat d'hora, cosa rara en mi, he aprofitat per fer uns recados i despres de pasarme pel bar a fer el cafeto, he decidit anar a fer lo que tenia pensat pel dissabte pasat.


He anat amb el cotxe fins al poligon bufalvent, i he seguit el cami que te les marques blaves que et porten al petit sector d'escalada anomenat el Mal Balç, que es una antiga cantera de Manresa, pero cuant et tens que desviar cap a l'esquerra, he seguit una mica cap avall i he nat buscant per la dreta la posible continuacio de la cantera que es veu desde l'entrada de manresa cuant vens amb cotxe desde barcelona i me trobat amb aixo:


He seguit el caminet que es veu i he trobat el que es veu a la primera foto, es una zona bastant llarga pero poc alta de capes de arenisca compacta i altres capes de tova, encara que no es podra fer cap maravella en aquest "sector" per dirho d'alguna manera, es podrien obrir unes 5 o 6 vies i un parell de fisures que m'aniran molt be per practicar artificial i posar els trastos, les dues coses bones que pot tindre son: Per fer traveses rollo boulder i entrenar cuant no tingui company de corda, pot sortir una travessa inacabable! (aixo si s'ha de netajar molt!) i l'altre sera que podre montar vies en un lloc que no anira casi ningu i aixi apendre a montar vies desde abaix, a fer servir un spitonador, posant parabolts, spits, burils i fins i tot practicar de clavar claus, per que tinc pensat obrir una via al cadinell, que esta al costat del poble de Josa del Cadi, ja tinc el traçat vist i no sera una via espectacular pero si una experiencia maca per mi, aixo si, suposo que la via sortira bastant neta ja que hi han arbrets i fisuretes per lo tant tampoc tindre que ficar molts seguros, pero almenys anire amb una mica d'experiencia a l'hora de colocar peces.

PD: un mati maco per la descoberta! i una cosa rara que te la roca es que hi han troços en que esta recoberta de quarz?!

M'emociono molt facil jo, ho estic veient! jajaja per la tarda no hem vaig poder estar quiet, vaig nar a equipar una de les fisures, li vaig ficar un parabolt abaix de tot, ja que anaba en solitari i necesitava un seguro bo per lligar la corda i cap amunt! na posant friends i tascons, he descobert que m'enfio mes de un tasco ben posat que de un friend, sera cosa de anar agafant experiencia, tambe he vist que hem faltaria el camalot blau hem sembla que es el 1 o el 0,5. He tingut algunes patinades ja que alguns dels blocs han optat per baixar al terra, pero el sistema cutre que hem vaig fer per asegurarme va funcionar, i a dalt de tot vaig posar un altre parabolt (hem va quedar com el cul! o sento hem vaig quedar sense bateria ni temps) i rapid cap a sopar i a currar.

Ja se que no la fara casi ningu per no dir ningu! jajaja pero li posare el nom de: Papa artifo per que el meu pare es va presentar alla cuant estava penjat, per veure que collons feia el seu nen! jajaja, per cert la via que es curta, es podria fer en lliure suposo que sotira en V+ cuant la probi ja us comentare!

1 comentario:

Andreu dijo...

Bona experiència!
Vas seguir amb el Papa Artifo?!