miércoles, 1 de octubre de 2008

Collbato Roca del Siuox


El blog l'he començat despres de tres dies de bona roca la setmana pasada: El totxo pinotxo, La blava al bisbe i la conchita a la plantacio, deu meu senyor que be que s'escala amb bona roca!

Emocionat despres de tres dies d'escalada que he disfrutat com un berro hem faig la proposta d'anar a escalar dos dies a la setmana per nar pillant el ritme un altre cop i d'aquesta manera penso en ferme el blog com a diari d'escalda per veure com progreso, a mes a mes per que el Luisin tambe pugui llegir una mica ja que jo hem miro el seu blog cada dos per tres per veure que s'explica! jejeje

Ahir vem nar amb un noi de manresa el Litus que el vaig coneixer un dia al rocodrom cuant estava ensenyant lo poc que se a la judith que tenia moltes ganes en probar l'escalada (un altre dia ja penjare les sortides que hem fet que si no masa feina pel primer dia! XD) Despres d'un temps que el litus no tibaba per un problema al ombro (perdoneu les faltes d'ortografia) hem diu que te la setmana de vacances i si vui nar a tibar, pos clar que si!! jeje li vaig comentar anar al collbato pel record de roca bona i hem va dir que si que hi habia un lloc amb unes vies molt xules.


Despres del ritual de sempre (Bar, xerradeta, aproximació i preparació) comencem per la La via nº6 simpatia del Sioux un V molt maco i vertical, al litus va veure que habia perdut molt de cap ja que abans estaba en els 6b i fins i tot habia nat al totxo de l'estel que els seguros allunyen per lo que m'explica i no patia excesivament pels alejes. Rapidament ens fiquem en el V+ via nº5 que es diu Tsunami sobre Bono, vaig pujant, ben vertical aquesta i de cop i volta despres de superar lo que sembla el pas xungo de la via, que es la superacio de una baumeta no trobo re de re i la bauma hem dira cap en fora cansantme una bestiesa, que no que no i que no ho trobo, hem penjo de la cinta i m'ho miro pensant que es un V+ (no potser despres de tres dies bons i avui no surtira?) al final veig que el seguent seguro cau bastan desplaçat a l'esquerra i en comptes de tirar recte com abans o probo fent una travessa sortin uns pasos de creuament de mans i de peus molt xulos! pero nant al lloro i de cop i volta hem trobo amb el seguro de la via del costat (hem sembla que me pasat amb la travessa) tiro recte amunt i R, baixo i li toca al litus, va pujant fins trobar el mateix pas i ostia! quin forat pel peu dret que troba es ENORME!! i jo va i mel salto, pero no esta fi i va probant i no surt no surt i al final ho deixa estar, torno a fotrali una tibada jo enrecordantme del forat ENORME, arribo al pas foto la pota i remonto, arribo a pillar una esclexa que no habia vist abans i surt el pas facil siguent V+ la via en si. Sort que vaig tornarla a fer que sino hagues surtit amb el cap una mica baix! jajaja

Arriba la hora de la veritat: via nº4 que es diu Poma, poma 6a+. Desplomada pero es veuen uns forats ben bons, li faig el pege i no surt sencera ja que tinc els braços rebentats (necessito espinacs com el popoye que estic molt fluix!) pero aconsegeuixo fer tots els pasos fent dues parades, els pasos molt wapos, dinamics, invertits, bidits, bloquejos tens de tot i la via la trobo molt pero que molt maca, tant maca com la sestao 0 baracaldo 6 (un 6b del frare de abaix que encara li en dec una) torno content per haber conegut una zona amb la roca molt bona (alomillor estic masa acostumbrat a la dolenta?) i totes les vias molt maques, hi tornare fijo!


Amb aquest article me enrollat una mica pero aixi hi ha mes per llegir i pasar l'estona! jajaja fins el següent dia! com sempre la ressenya le pillat de http://www.onaclimb.com/

1 comentario:

Lluís Nadal dijo...

Felicitats pel blog! Aquesta zona dels Graus i els Totxos CAM sempre ens serveix de refugi els dies de pluja, a cinc o deu minuts del cotxe i amb una roca que s'aixuga molt ràpid. Ja ho he fet quasi tot per aquí, així pendent tinc un 6b al Totxo de l'Estel que té una sortida en últim pas que no puc amb ella. Quan torni a ploure la tornaré a trobar.

Ens anem llegint!